لیلا علی قلی زاده

هواپونوپونو

واژۀ هواپونوپونو را قبل‌تر از زهرا شنیده بودم؛ ولی از روی تنبلی به سراغش نرفته بودم. چند وقت پیش در دورۀ تبسم هم بار دیگر به این واژه برخوردم. در کتاب محدودیت صفر هم از روش کار این تکنیک گفته شده بود. امروز وقتی در موسسه منتظر نشسته بودم تا بچه‌ها ناهارشان را بخورند و با آن‌ها نقاشی کار کنم، متوجه عصبانیت مدیر موسسه شدم. با بچه‌ها با تحکم برخورد می‌کرد و برای هر چیزی از آن‌ها ایراد می‌گرفت. در کتاب محدودیت صفر نوشته شده است که وقتی شما چیزی را می‌بینید که از نظر شما یک مشکل است، به این دلیل در حوزۀ دید شما قرار گرفته است که شما مسئول آن هستید و اگر مسئولیت آن مشکل را به عهده بگیرید، می‌توانید به عنوان یک فرصت به آن نگاه کنید و از طریق تکنیک هواپونوپونو آن را برطرف کنید.

به مدیر در حالی که پشتش به سمت من بود نگاه کردم و از بابت تمام ناراحتی‌هایی که به خاطر آن عصبانی شده بود پوزش خواستم و از خداوند خواستم که حالش را بهبود ببخشد و برای این بهبود سپاسگذاری کردم و در آخر پیشاپیش برای محقق شدن خواسته‌ام، عشقم را با جملۀ دوست دارم به خداوند نشان دادم. همان لحظه ناهار خوردن بچه‌ها تمام شد و مدیر صحنه را ترک کرد و من هم به کلاس رفتم.

تنها راه برای اصلاح هر تجربۀ بیرونی بر زبان اوردن “دوستت دارم” خطاب به الوهیت است که می‌تواند به عنوان پروردگار، زندگی، عالم هستی یا هر تعبیری برای قدرت برتر، به کار رود.

درد شدیدی در کمرم احساس می‌کردم؛ ولی تمام عشقم را به بچه‌ها ابراز کردم و مدام از آن‌ها به خاطر اینکه در کارشان فوق‌العاده بودند، سپاسگزاری کردم. یکی از بچه‌ها که کمی درشت هیکل بود به سمتم آمد و مرا در آغوش گرفت. فشار دستانش در پشت کمرم، دردم را کاهش داد. وقتی از آن‌ها خداحافظی می‌کردم شاگرد دیگرم زنگ زد و گفت که می‌خواهد به کلاس بیاید. با عجله خودم را به خانه رساندم. دخترم خانه را تمیز کرده بود. تلفنم زنگ خورد و مدیر با انرژی فوق‌العاده‌ای از من بابت لطفی که به شاگردان موسسه می‌کنم، تشکر کرد. دیگر صدایش پر از خشم نبود و گفت که حتمن روزی لطفم را جبران می‌کند. البته من با دریافت عشق بچه‌ها و ذوق و شوق‌شان، اجرت خودم را گرفته بودم و از این بابت کاملاً راضی بودم.

به عهده گرفتن مسئولیت کامل در زندگی یعنی این‌که هرچیزی که در زندگی شماست، فقط به این دلیل که در زندگی‌ات وجود دارد، جزو مسئولیت تو محسوب می‌شود. به عبارتی دیگر، کل جهان هستی آفریدۀ توست.

 

 

لیلا علی قلی زاده

4 پاسخ

  1. چقد جالب 🙏🌹این بهترین کاری هست که میتوان کرد
    با عشق هر آنچه در توان داری ببخشی تا شوق و سرزندگی را میهمان دل‌ها کنی
    و طلب بخشش برای بدخلقی ها و سپاسگزاری برای آرامش و…
    خیلی زیبا بود لذت بردم 🥰🌹

    1. باید این بخشش را بارها تمرین کرد. کینه و ناراحتی به دل گرفتن فقط دل ادم رو می‌پوسونه. کاش می‌تونستم این مسئله رو به همه بگم. کاش افراد بیشتری این آگاهی رو پیدا می‌کردند اونوقت دنیا گلستان می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.