لیلا علی قلی زاده

حداقل یک گیاه طبیعی در خانه نگهداری کنید.(بیست و چهارمین ایده از صد و یک ایده توسعه فردی)

حداقل یک گیاه طبیعی در خانه نگهداری کنید.

نگه‌داشتن گیاهان طبیعی در خانه، باعث می‌شود که روح و جسمتان از سلامتی بیشتری برخوردار باشد. برخی گیاهان هوای خانه را از آلودگی پاک‌سازی می‌کنند و باعث بهبود تنفس در خانه می‌شوند.

دسته‌ای دیگر از گیاهان هستند که سر و صدای اطراف را کاهش داده و فضای آرام و فرح بخشی را ایجاد می‌کنند.

همچنین نگهداری از گیاهان در خانه تمرکز، آرامش و شادی را افزایش می‌دهد.

 علاوه بر این، گیاهان موجب کاهش استرس شده و با عطر و بوی خاص خود جان انسان را تازه می‌کنند.
برخی از گیاهان منبع بسیار زیادی از انرژی بوده و آن را به بدن انسان نیز منتقل می‌کنند.

فردی که با گل و گیاه زندگی می‌کند و محیط خود را با آن‌ها پرکرده است، قطعاً شاداب‌تر و همچنین مثبت اندیش تر است.

 

علاوه بر تمام این‌ها نگه‌داشتن یک گیاه شما را در مسیر رشد قرار می‌دهد. اولین بار که یک گیاه را به خانه‌تان می‌آورید، مدتی بعد باآنکه خوب به آن آب‌داده‌اید و مراقبش بوده‌اید، از بین می‌رود. دفعه بعد شما سعی می‌کنید نیازهایش را بشناسید و مطابق با نیازهایش، شرایط مساعدی را برای رشد گیاه فراهم کنید. گیاهتان این بار بیشتر عمر می‌کند اما به احتمال زیاد بعد یکی دو سالان هم از دست برود. اگر خوش‌شانس باشید گیاهتان از بین نمی‌رود. وقتی در نگهداری یک گیاه موفق عمل کردید، علاقه‌مند می‌شوید که گیاهان دیگری را هم پرورش دهید؛ اما در کمال تعجب می‌بینید که گیاهان جدید خراب می‌شوند و شما مطلب دیگری می‌آموزید. تمام گیاهان نیازهای یکسانی ندارند و سعی می‌کنید به نیازهای گیاه جدیدتان هم واقف شوید. زمانی که توانستید از عهده نگهداری چند گیاه برآیید، به خودتان افتخار می‌کنید چون به موفقیت بزرگی نائل شده‌اید. موفقیت‌های این چنینی در فضای خانه می‌تواند اعتمادبه‌نفس شما را تقویت کند و به شما جرئت انجام کارهای دیگر را بدهد.

 برخی گیاهان قیمت پایینی دارند و نگهداری از آن‌ها ساده است. برای اینکه بتوانید با نگهداری یک گیاه حس خوب موفقیت را تجربه کنید، در ابتدای کار بهتر است از چنین گیاهانی شروع کنید.

پنج سال پیش من یک پوتوس را به خانه آوردم و با دخترم یک اسم بامزه روی آن گذاشتیم. دیدن رشد هر روزه‌اش فرح‌بخش روحمان بود. آن پوتوس را تکثیر کردیم. مدتی بعد خانه خودمان و دوستانمان پر از گل‌های پوتوس شد. گلدان‌های سفالی را با همدیگر نقاشی می‌کردیم و جوانه‌های ریشه‌دار شده گیاهمان را درون گلدان‌ها می‌کاشتیم و به دوستانمان گل هدیه می‌دادیم.

امروز با اینکه خانه‌مان پر از وسایل کهنه و مستعمل شده است اما وجود گیاهان حس خوب تازگی را به خانه‌مان بخشیده است.

نوشته شده توسط لیلا علی قلی زاده

لیلا علی قلی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.