لیلا علی قلی زاده

دو پومودوروی طلایی

چند روز پیش وقتی به هیچ کدام از ابزار نویسندگی‌ام جز تلفن همراهم دسترسی نداشتم، خواستم برای اینکه از فضای نوشتن دور نباشم، محتوایی را به صورت صوتی تولید کنم.

کتابی که تازه خوانده بودم را به صورت صوتی معرفی کردم. قبل از انتشار بایستی آن را چندبار گوش می‌دادم و ویرایش می‌کردم. وقتی فایل صوتی را در فرصتی مناسب گوش دادم، از تمام حرف‌های درهم و برهم و به هم‌ریخته‌ام متعجب شدم. ذهنم پر از پرش بود و از هرجایی چیزی گفته بودم. انگار که خاطرات یک ذهن پریشان را صوتی کرده بودم. پس آن فایل صوتی را به گوشه‌ای انداختم و به طور کامل فراموشش کردم.

امروز در چهارمین جلسه کمپ ایده‌پزی استاد از تکنیک پومودورو و معجزه آن صحبت کرد. تکنیکی که قبلن به دفعات از آن بهره گرفته بودم و پستی را هم به آن اختصاص داده بودم.

از آن‌جایی که انسان فراموش‌کار است گاهی بهره‌گیری از این تکنیک را فراموش می‌کنم.

سعی کردم با بهره‌گیری از این تکنیک، فایل صوتی را تبدیل به فایل متنی کنم و کتابی که خوانده بودم را معرفی کنم. دو تا ۲۵ دقیقه به صورت متمرکز روی آن فایل کار کردم تا بالاخره آماده انتشار شد.

می‌توانید خلاصه‌از این کتاب را در لینک زیر بخوانید.

پنج قدم فاصله

 

لیلا علی قلی زاده

2 Responses

  1. تمرکزی که در پومودوروست در هیچ چیز نیست.😅
    خیلی واقعا برای تمرکز مفیده. اما حیف که ازش غافل شدم. حقیقت امر نمیشه داشته باشمش، بهانه نیست.😢 من حتی وقتی بچه‌هام خوابن استرس بیدارشدنشون رو دارم.🙄خب چیکار کنم؟! 😕

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.