لیلا علی قلی زاده

سه کار مهم( ایده هفتاد و هفتم از صدو یک ایده توسعه فردی)

سه کار مهم

در بخش قبلی از کارهای ثابت روزانه گفتم؛ اما عملا انجام لیستی بلند بالا از کارهای ثابت ممکن نیست و ممکن است که بعضی روزها به دلیل وقوع مسائل پیش بینی نشده، بعضی از کارهای لیست به درستی انجام نشود. وقتی سعی می‌کنید به تمام کارهایی که در لیست خود نوشته‌اید رسیدگی کنید و به هر دلیلی موفق نمی‌شوید، اعتماد به نفستان خدشه دار می‌شود.

برای این که این اتفاق نیفتد، باید برای خودتان یک الویت قرار دهید. حداکثر سه کار را که در جهت رشدتان هستند، انتخاب کنید و به آن‌ها بالاترین الویت را بدهید. قبل از شروع هر کار دیگری در ابتدا تصمیم بگیرید که آن  سه کار را انجام دهید. حداقل یک هفته به این برنامه متعهد باشید بعد آن نتایج شگفت انگیز آن را خواهید دید.

کتابی را در دست نوشتن داشتم که گاهی سطرهایی از آن را می‌نوشتم و گاهی هم هیچ ایده‌ای برای ادامه دادنش به ذهنم نمی‌رسید و آن را متوقف کرده بودم. بنابراین کتاب عملاً به مرحله بازنویسی و انتشار نمی‌رسید و هنوز در همان مراحل اولیه بود با اینکه مدت زیادی از شروع آن گذشته بود. به پیشنهاد استادم در سمپوزیوم توسعه فردی این تمرین را به مدت یک هفته انجام دادم. نتایج آن فوق العاده بود. هر روز صبح زود ایده‌های نوشتن یکی پس از دیگری به ذهنم خطور می‌کرد و من بدون خستگی در ساعات اولیه صبح حداقل روزی سه  بخش از کتابم را به رشته تحریر در می‌آوردم. بعد از گذشت یک ماه، بخش عمده‌ای از کتاب را نوشته بودم.

شما هم این توصیه را جدی بگیرید. این برنامه معجزه می کند.

نوشته شده توسط لیلا علی قلی زاده

لیلا علی قلی زاده

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.