لیلا علی قلی زاده

نقش مطالعه در بروز رسانی وبلاگ

نقش مطالعه در بروز رسانی وبلاگ

اگر شما هم به‌تازگی سایت خود را راه‌اندازی کرده باشید، در ابتدای کار جدای از مسائل و مشکلات فنی که در به‌روزرسانی محتوا با آن برخورد می‌کنید، تمایل شدیدی به انتشار محتوا در سایت خود دارید؛ اما خیلی زود این شور و شوق اولیه‌تان کاهش پیدا می‌کند و آرام‌آرام از روزی یک محتوای منتشرشده به هفته، ماه و چند ماه یک‌بار می‌رسید. درنهایت حتی یادتان می‌رود، دامنه‌تان را تمدید کنید و بعد خداحافظ.

شاهین کلانتری دراین‌باره می‌گوید: «گورستان وب فارسی پر است از این سایت‌ها که یک روز تأسیس شدند و به‌سادگی فراموش شدند؛ اما چرا این اتفاق می‌افتد؟»

چرا به‌روزرسانی وبلاگ را به تعویق می‌اندازیم؟

در شروع نوشتن در فضای مجازی، رتبهٔ نشان داده‌شده در نتایج گوگل بسیار پایین است و کمتر کسی از سایت ما بازدید می‌کند. یکی از انگیزه‌های راه‌اندازی سایت و انتشار محتوا، دیده شدن و خوانده شدن است. اگر قرار باشد که محتوای نویسنده خوانده نشود و هیچ بازخوردی نگیرد، دلیلی به انتشار نمی‌بیند و آرام‌آرام دلسرد می‌شود.

استمرار در نوشتن رتبهٔ شما را افزایش می‌دهد.

این سوت‌وکور بودن وبلاگ نویسنده و نداشتن خواننده  خیلی از افراد را ناامید می‌کند؛ اما نکته اینجاست که استمرار در نوشتن و انتشار محتوا باعث می‌شود که رتبه شما در گوگل بالا برود و درنتیجه بازدیدکننده‌های بیشتری داشته باشید.

راهکارهایی برای داشتن وبلاگی پربازدید

مخاطبان خود را با محتوای خوب و ارزشمند و داشتن برنامه زمانی انتشار محتوا حفظ کنید.

فرض کنید من به‌عنوان یک بازدیدکننده چندین بار به وبلاگ موردعلاقه‌ام سر بزنم؛ اما محتوای جدیدی از نویسنده منتشرنشده باشد، چه اتفاقی می‌افتد، من دیگر به آن وبلاگ سر نمی‌زنم.

یا بدتر از آن محتوای منتشرشده، دیگر به کیفیت محتوای روزهای اول نباشد و تکرار مکررات باشد و مطلب تازه‌ای برای یادگیری نداشته باشد. خواندن مطالبی تکراری و غیرمفید خارج از حوصله است؛ بنابراین ترجیح می‌دهم که دیگر به سراغ این وبلاگ نیایم.

پس برای اینکه بتوانیم تجربه خوب و لذت بخشی را برای مخاطب خود از بازدید از سایتمان ایجاد کنیم باید چه‌کاری انجام بدهیم؟

مطالعه مستمر و عمیق

برای نوشتن و انتشار محتوایی مفید لازم است که هرروز مطالعه کنیم و سعی  کنیم علاوه بر خلاصه‌برداری از محتوای خوانده‌شده، راجع به آن مطلب بنویسم و در صورت امکان آن را در وبلاگمان منتشر کنیم. زمانی که مطالعه ما عمیق‌تر باشد می‌توانیم برداشت‌های خودمان را هم به نوشته‌ای که خوانده‌ایم اضافه کنیم و درواقع محتوایی دست‌اول را به وب فارسی بیفزاییم.

داشتن نقشه راه تولید محتوا

داشتن زمان‌بندی برای تولید محتوا، انواع محتوا و به‌روزرسانی هفتگی مطالب گذشته باعث می‌شود که وبلاگ شما همیشه در نتایج گوگل نشان داده شود.

سخن آخر

به‌روزرسانی روزانهٔ سایت، باعث می‌شود که رتبه گوگل بالا برود و این تنها در صورتی امکان دارد که شما حرفی برای گفتن داشته باشید؛ بنابراین مطالعه امری ضروری برای به‌روز نگه‌داشتن محتوای وبلاگتان است.

نوشته‌شده توسط لیلا علی‌قلی زاده

 

 

 

لیلا علی قلی زاده

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.