بیست و ششمین ایده از صد و یک ایده توسعه فردی

وعده‌های غذایی را به موقع بخورید. حواستان باشد هیچ کدام را حذف نکنید.

مدتی پیش به علت اینکه یه شدت در گیر انجام پروژه‌ای بودم، خوردن صبحانه را فراموش کرده بودم و درست زمانی به سراغ خوردن صبحانه می‌رفتم که مغزم فرمان گرسنگی را اعلام می‌کرد. گاهی هم پیش می‌آمد که تا ساعت پنج بعدظهر جز چند لیوان آب، هیچ چیز دیگری نخورده بودم. اتفاقی که برای من افتاد، این بود که مواد مغذی بدنم کم شد، ریزش شدید مو و پوستی خشک پیدا کرده بودم؛ همچنین با اینکه غذای خیلی کمی می‌خوردم اما چربی انباشته پیدا کردم که هرچقدر ورزش می‌کردم نمی‌توانستم به وضعیت قبلم باز گردم؛ اما یادم می‌آید زمانی که در یک شرکت تولیدی، حسابدار بودم به دلیل نظمی که برای خوردن صبحانه و ناهار داشتم، در بهترین وضعیت بدنی و ایده آل ترین وزنم قرار داشتم.

 برخی از افراد فکر می‌کنند با حذف یک وعده غذایی می‌توانند، رژیم بگیرند و وزن خود را کمی پایین‌تر بیاورند. واقعیت این است که بدن ما عملکرد پیچیده‌ای دارد. اگر وعده‌ای را حذف کنیم، بعد از چند بار فرستادن پیام گرسنگی و نگرفتن جواب، بدن خودش را با شرایط جدید وفق می‌دهد و به جای استفاده از چربی‌های انباشته شروع به پایین آوردن سوخت و ساز می‌کند. سوخت و ساز بدن که پایین بیاید فرقی نمی‌کند که شما چقدر کم غذا باشید، دیگر به سادگی نمی‌توانید به وزن اولیه خودتان برگردید و به جای لاغر شدن چاق‌تر می‌شوید.

چاقی و لاغری یکی از معضلانی است که باعث می‌شود فرد نسبت به خود احساس خوبی نداشته باشد و اعتماد به نفسش پایین بیاید؛ بنابراین برای اینکه اعتماد به نفستان پایین نیاید، سلامت بدنتان را با رعایت نکاتی خیلی ساده حفظ کنید.

همچنین معضل دیگری که افراد با حذف یک وعده غذایی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، به وجود آمدن مشکلات گوارشی اعم از یبوست و زخم معده هست که خیلی از افراد حتماً در دوره‌ای از زندگی با یکی از این بیماری‌ها دست‌وپنجه نرم کردند.

نوشته شده توسط لیلا علی قلی زاده

4 دیدگاه در “بیست و ششمین ایده از صد و یک ایده توسعه فردی

  • مهر ۱۷, ۱۴۰۰ در ۸:۵۱ ب.ظ
    Permalink

    ایده‌ای کوتاه ، مختصر و مفید .
    همیشه جای یک بخش در ایده‌هایتان را خالی می‌بینم‌. میتوان در پایان هر ایده ، نتیجه‌گیریهایی با شماره گذاری انجام شود .مثلا :
    نتیجه گیری
    ۱_ هیچ وعده غذایی حذف نشود
    ۲_میل کردن هر وعده غذایی در زمان مخصوص به خودش
    ۳_…….

    پاسخ دادن
    • مهر ۱۸, ۱۴۰۰ در ۲:۲۱ ق.ظ
      Permalink

      انتقادهای شما خیلی خوب و بجاست. لذت میبرم از اینکه نقد می کنید و راه حل هم ارائه می کنید. اما دوستانی هستند که صرفا نقد می کنند اما وقتی به انها می گویم خوب چه باید کرد می گویند نمی دانم من فقط نظرم را گفتم و به نوعی با تخریب دیگران، خودشان را راحت می کنند. سپاس حتما به راهکارتون توجه بیشتری می کنم.

      پاسخ دادن
      • مهر ۱۸, ۱۴۰۰ در ۸:۰۲ ب.ظ
        Permalink

        می‌دانید تصور من چیست ؟ می‌دانید چه دورنمایی از تلاش شما را به عینه الان جلوی چشمانم می‌بینم ؟
        می‌بینم که کتاب “۱۰۱ ایده برای توسعه فردی” به نویسندگی لیلا علی قلی زاده در قفسه کتابخانه‌های عمومی کشور ، در بخش کتابخانه مراکز دولتی و سازمان‌ها و دانشگاه‌ها ، پشت ویترین کتابفروشی‌ها و روی میز کتابفروش‌های کنار خیابان در دسترس عموم قرار گرفته است .

        پاسخ دادن
        • مهر ۱۹, ۱۴۰۰ در ۵:۳۶ ق.ظ
          Permalink

          سپاس شما همیشه با نظرات پر مهرتون بهم انگیزه می دهید که کارم را ادامه بدهم. امیدوارم که کارم به جایی برسد قابل چاپ باشد.

          پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.