لیلا علی قلی زاده

بازی با افکار

بازی با افکار

جهان همانند آینه‌ای است که بازتابش درون تو را نشان می‌دهد. “مرضیه فربد”

همیشه از چیزهایی که نمی‌خواهم گله و شکایت می‌کنم. همیشه  به خودم میگم نمی‌دونم چرا اینجوری میشه. چرا دقیقاً وقتی نمی‌خوام تلفن زنگ بخوره، صداش می‌پیچه تو مغزم، چرا با وجود این همه تلاش به نتیجه نمی‌رسم.

دیشب قبل خواب به تمام این‌ها فکر می‌کردم و دلم می‌خواست راه حلی براشون پیدا کنم. صبح به محض بیدار شدن بعد از نوشتن صفحات صبحگاهی، کتاب بازی با افکار رو برداشتم و شروع به خواندنش کردم. سطر به سطر کتاب پاسخ تمام سؤالاتی بود که روز قبل تمام ذهنم را به خود مشغول کرده بود.

فرکانس در زندگی

فرکانس در زندگی به معنای مدت زمانی است که به چیزی توجه نشان می‌دهیم. میزان توجه ما به یک چیز، کیفیت آن چیز را در زندگی ما نشان می‌دهد.

خواه به خواسته‌ها توجه کنیم یا نخواسته‌ها، میزان توجه ما به آن چیز است که کیفیت آن چیز را در زندگی ما نشان می‌دهد. اگر تمام توجه ما به جای رسیدن به خواسته‌ها به ناخواسته‌ها باشد، همان ‌ها را در زندگی دریافت می‌کنیم.

مدتی بود که تمام توجه و تمرکزم روی کمبود عشق و محبت بود، فکر می‌کردم آن طوری که باید از اطرافیانم عشق دریافت نمی‌کنم؛ اما این مسئله اشتباه بود. این من بودم که با توجه به چیزهایی که نمی‌خواستم، آن‌ها را در ذهنم پرورانده بودم و بزرگ کرده بودم و از چیزی واهی و غیر واقعی، عاملی بیرونی ساخته بودم. من افکارم را عینیت بخشیده بودم.

با خواندن کتاب بازی با افکار از مرضیه فربد نویسنده نازنینی که وجودشان یکپارچه عشق بود، فهمیدم که ما هر روز صبح به محض بیدار شدن به یک پالاینده ذهنی نیاز داریم. بایستی افکار منفی را دور بریزم و به جای توجه به ناخواسته‌ها به خواسته‌ها توجه کنیم. بایستی هر روز صبح به محض بیدار شدن بنویسیم که می‌خواهیم چه اتفاقات خوشایندی برایمان رقم بخورد. در تمام زمینه‌ها، مالی، کاری، سلامت و روابط. به جای اینکه نگران باشیم بایستی با پیش بینی‌های خوب و موفقیت آمیز، پیشاپیش روز خوبی را برای خودمان خلق کنیم و شب هنگام پیش از خواب، به ارزیابی خودمان بپردازیم. از واکاوی ذهنمان نترسیم. واکاوی ذهنمان باعث می‌شود که ببینیم توجهمان بر چه چیزهایی است. اگر توجهمان به ناخواسته‌هاست، آن‌ها را از بین ببریم.

زندگی بازی است که اگر قوانینش را بلد نباشیم، همواره بازنده خواهیم بود. مرضیه نازنین با نگاه به قرآن در کتابش این بازی را به ما می‌آموزد. همان طور که در بازی از فرایند بازی لذت می‌بریم. در زندگی هم باید از مسیر لذت ببریم و بی توجه به نتیجه یاد بگیریم که چطور بازیکن بهتری باشیم.

فهمیده‌ام هرچه بیشتر از ناخواسته‌ها حرف بزنیم به عینیت بخشیدن آن‌ها، بیشتر دامن زده‌ایم.

قدرت انسان در دگرگونی زندگی

ما این قدرت را داریم که با ارتعاش‌های مثبت خود، زندگی مان را آن طور که می‌خواهیم برنامه ریزی کنیم.  حتی این قدرت را داریم که با ارتعاش و فرکانس مثبت روی زندگی دیگران هم تأثیر بگذاریم.

حضرت فاطمه همیشه قبل از اینکه برای خودشان دعا کنند، برای دیگران دعا می‌کردند. دعا یعنی درخواست خیر و نیکی برای دیگران، این مسئله نشان می‌دهد که خواسته‌های مثبت ما برای دیگران برای آن‎‌ها مفید است.

چندی پیش پشت با خودم به آموزشگاه موسیقی کاغذ و قلم برده بودم. دخترم به کلاس رفته بود و قرار بر این بود که تعدادی آهنگ را برای استادش بزند. قبل از نواختن او به صورت ناخودآگاه نوشتم که او همه آهنگ‌ها را به درستی می‌نوازد و استاد از او راضی خواهد بود. این جملات را بارها نوشتم. کلاس که تمام شد دخترم با لب خندان بیرون آمد. متوجه شدم که در دفعات قبل من نگران بودم که او از پس کلاسش برنیاد و دقیقاً همین می‌شد. من به جای تمرکز بر انچه که می‌خواستم، به آنچه که نمی‌خواستم، توجه کرده بودم و همین عامل باعث شده بود که آن را جذب کنم.

سخن آخر

در پایان به همه دوستانی که این مطلب را می‌خوانند توصیه می‌کنم که این کتاب را بخوانند. این کتاب به زبانی ساده و روان نوشته شده است و حقیقتاً از وجود پر مهر نویسنده نشأت گرفته است. و حقیقتاً نوشته‌ای که از دل بر آید لاجرم بر دل نشیند.

لیلا علی قلی زاده

یک پاسخ

  1. سلام خانم علی قلی زاده نازنین
    بسیار سپاسگزارم از نوشتن این مطالب زیبا و دلنشین درمورد کتاب بازی باافکار
    خوشحالم که این کتاب براتون مفید بوده عزیزم
    امیدوارم که راهگشای آسانی برای همه کسانی که در جستجوی حقیقت خودشون و یافتن معنای زندگیشون هستن باشه.
    ممنونم از اظهار لطفتون- مرضیه فربد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.