لیلا علی قلی زاده

عذاب دهندگان

عذاب دهندگان

یکی از کارهایی که خلاقان برای اجتناب از خلاق بودن به انجام می‌رسانند این است که با عذاب دهندگان می‌آمیزند. ” جولیا کامرون”

بعد از همبازی‌های مسموم نوبت عذاب دهندگان می‌رسد. همبازی‌های مسموم افرادی بودند که مثل ما خلاقیتشان با مانع مواجه بود؛ اما عذاب دهندگان افرادی قدرتمند و سلطه جو هستند. حتی ممکن است هنرمندان بزرگی هم باشند؛ اما دوست دارند از دیگران استفاده کنند و به دیگران سلطه جویی کنند.

حین خواندن نقل قولی از جولیا کامرون به این فکر می‌کنم که در چه زمان‌هایی از زندگی تحت سلطه عذاب دهندگان بودم که باعث شده خلاقیتم خاموش شود. یاد دوره‌ای می‌افتم که به خاطر فشار یکی از همکاران برای برقراری نظمی جدی، مجبور بودم خلاقیتم را کنار بگذارم و بیشتر به برقراری نظم در کلاس تا انجام کار خلاقانه توجه کنم.

ویژگی‌های عذاب دهندگان

عذاب دهندگان می‌توانند کل زندگیتان را به تصرف درآورند. دلباختگان خدمت نمی‌توانند در برار آن‌ها مقاومت کنند. ” جولیا کامرون

همه عذاب دهندگان ویژگی‌های مشترکی دارند که به محض دیدن این ویژگی‌ ها می‌توانید آن‌ها را تشخیص دهید. اگر قرار است که  کار خلاقانه انجام بدهید، بایستی از این افراد فاصله بگیرید. برخی از این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

پر جاذبه، فریبنده، ابداع کننده و اغواگر، غیر قابل کنترل، اغلب قدرتمند یا مشهور

عذاب‌دهندگان معمولاً با مکیدن نیروی حیات اطرافیانشان به مقام می‌رسند. بر اساس قدرتی که دارند، همه اطرافیانشان رو به نوعی استثمار می‌کنند.

برخی از عذاب دهندگان با دادن برنامه‌های هیجانی اختیار زندگی افرادی که آن‎‌ها را دنبال می‌کنند را در دست خود می‌گیرند و فرد بعد از مدتی که بی چون و چرا به حرف او گوش داد، توان خودش را برای خلاق بودن از دست می‌دهد.

برخی از مخرب‌ترین عذاب دهندگانی که تا کنون دیده‌ام، هنرمندانی بلندآوازه بوده‌اند. ” جولیا کامرون”

فرد خلاقی که در جوار عذاب دهنده باشد، دچار زیان شدیدی می‌شود.

 عذاب دهندگان زندگیتان در الگوهای مخرب معینی سهیم‌اند که برای هر کار خلاق مداوم مسموم کننده است. ” جولیا کامرون”

الگوهایی که عذاب دهندگان دنبال می‌کنند

اگر با الگوهایی که عذاب کنندگان دنبال می‌کنند آشنا شوید، راحت‌تر می‌توانید آن‌ها را تشخیص دهید. ااین الگوها عبارت‌اند از:

  • این افراد، افراد سمی هستند که خودشان را مهم‌تر از شما می‌دانند و هر چیزی که مربوط به آن‌ها باشد اهمیت بالایی دارد و مسائل مربوط به شما کمترین اهمیت را دارد.
  • عذاب دهندگان توافق‌ها را زیر پا می‌گذارند و برنامه‌ها را به هم می‌ریزند
  • عذاب دهندگان نیازهای شما را جدی نمی‌گیرند
  • توقع دارند به شیوه خاصی با آن‌ها  رفتار شود. اگر به آن۲ها کم توجهی شود خودشان را به بیماری می‌زنند تا تمام وقت شما را بگیرند
  • نیازهای شما را جدی نمی‌گیرند
  • وقت و پول شما را صرف می‌کنند
  • عذاب دهندگان انکار می‌کنند که عذاب دهنده‌اند
  • عذاب دهندگان از نظم بیزارند البته برخی هم هستند که به بهانه نظم اجازه هیچ کار خلاقانه‌ای نمی‌دهند
  • عذاب دهندگان از برنامه منزجرند البته به استثنای برنامه‌های خودشان. اگر بخواهید چند ساعت در روز را به خودتان اختصاص دهید، این اجازه را به شما نمی‌دهند.
  • عذاب دهندگان ملامتگرانی ماهرند. هیچ وقت خودشان خطا نمی‌کنند. همیشه مقصر شما هستید
  • اگر دوستی داشته باشید که با او رابطه خوبی داشته باشید عذاب دهندگان سعی می‌کنند رابطه شما را با او خراب کنند.

سخن آخر

سعی کنید عذاب دهندگان را شناسایی کنید و اگر همسر، مادر، پدر یا دوست شما هستند، با آشنایی به روش‌هایی که برای آزار شما اتخاذ می‌کنند، در برابراشان مسلح باشید.

نوشته شده توسط لیلا علی قلی زاده

لیلا علی قلی زاده

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.