لیلا علی قلی زاده

لذت یادگیری با چالشی جدید

لذت یادگیری با چالشی جدید

دانشجوی سال اولی بودم. با یک دنیا شور، انرژی و هیجان برای فتح دنیایی تازه پا به محیط دانشگاهی گذاشته بودم. می خواستم همراه با بچه‌های کلاس دنیا رو تغییر بدم. از همون روز اول برنامه ریزی‌ها رو انجام دادیم و شورا تشکیل دادیم و  عضو ثابت شورا شدم.

خودتان را به چالش بکشید

در همین حال و هوا به من کاری محول شد. قرار شد یک پوستر طراحی کنم. فتوشاپ بلد نبودم. یکی از پسرهای کلاس بدون موس با فتوشاپ کار می‌کرد. میان بر همه چیز رو بلد بود. باید فتوشاپ رو یاد می‌گرفتم. کتاب فتوشاپ در اعماق رو خریدم که نزدیک ۸۰۰ صفحه بود. مسعود شباهنگ نویسنده کتاب بود. با توضیحات طنزی که در حاشیه کتاب ارائه داده بود، انجام تمرین‌های اون کتاب رو برام لذت بخش کرده بود. به خودم قول داده بودم که سر دو هفته تا حدودی فتوشاپ رو یاد بگیرم. در طی اون مدت کم، خیلی از مطالب کتاب رو یاد گرفتم. کاری که بهم محول شده بود، رو انجام دادم. بعداً به مرور بخش‌های دیگه کتاب رو هم یاد گرفتم.

با یادگیری مهارت‌های مختلف فرصت‌های شغلی تازه ایجاد کنید

بار دیگه که سراغ این کتاب رفتم، زمانی بود که خود خواسته، قول همکاری به یک موسسه داده بودم.  عکس‌های جشن نوروز بچه‌های یک موسسه رو  ویرایش کنم و برای چاپ بفرستم. اینبار مجبور بودم بخش دیگه‌ای از نرم افزار فتوشاپ رو یاد بگیرم. کار روتوش کار ساده‌ای نبود. همون کار کوچک شد پایه‌ای برای بهترین سال‌های زندگیم و کار در جمعی که عاشقانه دوستشون داشتم و دارم.

هیچ وقت برای یادگیری دیر نیست

اینا رو گفتم که بهتون بگم هیچ وقت از یادگیری و به چالش کشیدن خودتون نترسید. وقتی استاد نقاشیم کار نیمه کاره‌ای رو به من سپرد و گفت که می‌تونی اون رو تکمیل کنی؟ کار با نرم افزار ایندیزاین رو بلد نبودم؛ اما  یک خودآموز خریدم و گفتم بله و با جسارت رفتم جلو و بعد اون با من قرارداد همکاری بستن و سال‌ها اونجا کار کردم و در حین کار چیزهای زیادی رو یادگرفتم.

چند وقت پیش که بعد از هشت سال دوری از محیط فتوشاپ به خاطر کاری مجبور شدم دوباره بیام سراغش، دیدم که لازم است که مهارتم رو ارتقا بدم. برای همین رفتم سراغ همون کتاب قدیمی. خوشبختانه فتوشاپ با اینکه امکانات جدیدی ارائه داده؛ اما پایه‌اش همون نرم افزار قبلی هست و با کمی تمرین، می‌شه به همه‌ی قسمت‌هاش وارد شد.

خلاصه که شوق یادگیری دوباره حال و هوای بیست سال پیش رو توی وجودم زنده کرده و تصمیم دارم اینبار خیلی جدی نرم افزار رو یاد بگیرم.

مطمئن باشید، با صرف وقت کمی در روز اما به صورت مستمر می‌تونید به نتایج بزرگی برسید و فرصت ‌های جدیدی خلق کنید.

لیلا علی قلی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.