رنجش‌ها را تلنبار نکنید.(پنجاه و یکمین ایده از صد و یک ایده توسعه فردی)

رنجش‌ها را تلنبار نکنید.

زمانی که احساس رنجش و ناراحتی در مورد چیزی یا کسی داشتید با فردی که با شما صمیمی است حرف بزنید؛ اما در آرامش و به‌طور خصوصی با فردی خاص که بتواند ناراحتی شما را کم کند و بعد از گفت‌وگو با او دچار حس خوبی بشوید؛ اما اگر زمانی که از دست کسی یا چیزی ناراحت باشید و همان موقع بخواهید واکنش نشان دهید و با خشم و خصومت با آن مقابله‌به‌مثل کنید، هیچ‌چیزی درست نمی‌شود. برعکس ناراحتی‌تان تشدید می‌شود.

چندی پیش بابت مسئله‌ای از دست همسرم ناراحت بودم. نمی‌خواستم در مورد آن مسئله حرف بزنم. چون فکر می‌کردم حرف زدن هیچ فایده‌ای ندارد. همان موقع به یک میهمانی دعوت شدیم. در میهمانی مسئله‌ای پیش آمد و میزبان باعث ناراحتی من شد. تمام ناراحتی که از همسر داشتم با ناراحتی جزئی پیش‌آمده درهم آمیخت و اوضاع پیچیده‌ای را به بار آورد. من یکپارچه خشم و عصبانیت شدم و با میزبان برخورد نامناسبی کردم. من هیچ‌وقت این‌طور رفتار نمی‌کردم اما آن روز منتظر یک جرقه بودم تا منفجر شوم. اگر قبل از حضور در آن میهمانی درباره ناراحتی‌ام با کسی حرف زده بودم هیچ‌وقت آن اتفاق نمی‌افتاد و من تبدیل به کوه آتش‌فشان نمی‌شدم.

برخورد یکی از آشنایانم باعث شد که من بتوانم درباره ناراحتی ام صحبت کنم و اطرافیانم هم در آرامش به حرف‌هایم گوش دادند و بعد از حرف زدن درباره ناراحتی‌هایم از دست همسرم و میزبان ناراحت نبودم؛  اما شرم ناشی از عصبانیت تا مدت‌ها با من بود.

بنابراین قبل از اینکه ظرف تان پر شود، با صحبت کردن آن را حالی کنید.

شاید ایده پنجاه و نهم  صد و یک ایده توسعه فردی هم بدردتان بخورد.

نوشته شده توسط لیلا علی قلی زاده

2 دیدگاه در “رنجش‌ها را تلنبار نکنید.(پنجاه و یکمین ایده از صد و یک ایده توسعه فردی)

  • آذر ۱۴, ۱۴۰۰ در ۵:۳۶ ق.ظ
    Permalink

    راه حلی کاربردی و آسان پیشنهاد دادین.ممنون

    پاسخ دادن
    • آذر ۱۴, ۱۴۰۰ در ۶:۲۶ ق.ظ
      Permalink

      خیلی ممنونم عزیزم که وقت گذاشتی و خوشحالم که به کارت اومد

      پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.