لیلا علی قلی زاده

به ظاهر خودتان اهمیت بدهید.(پنجاه و هفتمین ایده از صد و یک ایده توسعه فردی)

به ظاهر خودتان اهمیت بدهید.

زمانی که برای اولین بار در جمعی قرار می‌گیرید، افراد حاضر در جمع هیچ شناختی از خصوصیات و ویژگی‌های اخلاقی شما ندارند. چیزی که برای اولین بار می‌بینند ظاهر شما است. ظاهر شماست در تصمیم‌گیری اولیه آن‌ها در رابطه با ارتباط با شما تأثیرگذار است. البته در روابط بلندمدت هم افراد ترجیح می‌دهند، با کسانی ارتباط داشته باشند که نظم و زیبایی در ظاهرشان هم وجود داشته باشد. کمتر کسی است که این مسائل برایش اهمیتی نداشته باشد. لازم نیست لباس‌های گران‌قیمت بپوشید. لباس‌هایتان باید تمیز و مرتب باشد و خودتان هم همیشه بوی خوش داشته باشید. حمام کردن و آراستگی سر و صورت می‌تواند باعث ایجاد اعتماد در دیگران نسبت به شما باشد.

در آداب لباس پوشیدن پیامبر اسلام گفته‌اند همواره لباسش پاکیزه بود. خودشان دراین‌باره می‌فرمودند: از عوامل ارجمندی مؤمن نزد آفریدگار والا، پاکیزگی لباس اوست. ” نگین هستی – حسین سیدی”

هیچ‌کسی دوست ندارد، با فردی ارتباط برقرار کند که با لباس‌های کارش در میهمانی حاضرشده است. شاید برایتان عجیب باشد که مگر چنین افرادی هم وجود دارند.

زمانی که مربی پیش‌دبستانی بودم، به اقتضای شغلم از لباس‌های رنگی استفاده می‌کردم. همیشه قبل از رفتن به کلاسم دوش می‌گرفتم و با ظاهری آراسته به مهد می‌رفتم. همین ظاهر مرتب باعث شده بود که با شاگردانم ارتباط بهتری بگیرم؛ اما روزهایی هم بود که به دلایل شخصی، با خستگی به سر کلاس می‌رفتم و این در نوع لباس پوشیدنم هم هویدا بود. لباس روز قبل را بی‌آنکه اتو زده باشم می‌پوشیدم و از عطر و مرتب کردن موها هم خبری نبود. درست در همان روزها بچه نسبت به من گارد داشتند و در کلاس هم همه‌چیز به‌هم‌ریخته و نامنظم بود.

بنابراین با توجه به موقعیت‌های مختلف لباس‌های مناسب بپوشید چرا که درست لباس پوشیدن یعنی احترام به خود و دیگران.

همچنین نحوه لباس پوشیدن و ظاهر مناسب باعث می‌شود که از درون هم احساس بهتری داشته باشید. وقتی با لباس غیر رسمی سر کارتان حاضر می‌شوید احساس تنبلی و خواب آلودگی مانع از انجام درست وظایفتان می‌شود. یا زمانی که با یک لباس خیلی رسمی در میهمانی دوستانه حاضر می‌شوید به صورت ناخودآگاه نمی‌توانید احساس صمیمتی با دیگران داشته باشید.

بسیاری از افرادی که در خانه کار می‌کنند برای ایجاد تعهد و الزام نسبت به کار، به محض بیدار شدن از خواب، با لباس رسمی  پشت میزکارشان می‌نشینند. در واقع لباس مذکور با بخشیدن حس رسمیت و تعهد، از درون آن‌ها را وادار می‌کنند که در کار خود جدی باشند.

در رابطه با اینکه در موقعیت‌های مختلف چه نوع لباسی بپوشید، در فضای وب مقالات زیادی نوشته‌شده است. کافی است که سؤال خودتان را نوشته و دکمه جستجو را فشار دهید تا چندین مقاله را برایتان لیست کند.

 

 

نوشته شده توسط لیلا علی قلی زاده

لیلا علی قلی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.