برنامه خواب منظمی داشته باشید.(سی و سومین ایده از صد و یک ایده توسعه فردی)

 برنامه خواب منظمی داشته باشید.

پدربزرگم همیشه سر ساعت مشخصی می‌خوابد و سر ساعت مشخصی هم از خواب برمی‌خیزد. حتی یک‌بار هم نشده که از این برنامه تخطی کند. حفظ برنامه خوابش، باعث شده که در تمام امور زندگی‌اش نظم داشته باشد. همچنین بااینکه هشتاد سال سن دارد، همه کارهایش را خودش انجام می‌دهد و هیچ‌وقت بیماری جدی نداشته است.

متأسفانه در زندگی شلوغ و پرهیاهویمان، ما چنین نظمی را نداریم. هر وقت که پیش آید به رختخواب می‌رویم؛ اما صبح‌ها مجبوریم سر همان ساعت مشخص از خواب بیدار شویم. بیچاره بدنمان که همیشه با کمبود خواب مواجه است؛ فاجعه این است که روزهای پنج‌شنبه و جمعه، نمی‌توانیم از رختخواب بیرون بیاییم.

اگر همیشه سر ساعت مشخصی به رختخواب برویم، بدن ما بعداز مدتی به آن ساعت، عادت می‌کند و شب‌ها خیلی زود بدون اینکه اظهار بی‌خوابی داشته باشیم به خواب می‌رویم. همچنین ساعت بیدار شدنمان هم تنظیم می‌شود و بدون اینکه نیاز به ساعت زنگدار داشته باشیم، از خواب بیدار می‌شویم.

توجه داشته باشید که خواب کافی در طول شب باعث می‌شود که در طول روز از انرژی کافی برای انجام کارهایتان برخوردار باشید؛ اما شب‌بیداری‌ها، نظم زندگی‌تان را به هم می‌ریزد و به مرور توان شما را تحلیل می‌برد.

نوشته شده توسط لیلا علی قلی زاده

1 دیدگاه در “ برنامه خواب منظمی داشته باشید.(سی و سومین ایده از صد و یک ایده توسعه فردی)

  • دی ۸, ۱۴۰۰ در ۳:۵۵ ق.ظ
    Permalink

    آقرین به این ایده چرا که داشتن برنامه منظم برای خواب ، آدم را از بسیاری از بیماری‌ها و عوارض ناشی از عدم رعایت آن ، مصون می‌نماید .

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.