لیلا علی قلی زاده

شنا را یاد بگیرید و حداقل ماهی یک‌بار به استخر بروید.(سی و دومین ایده از صد و یک ایده توسعه فردی)

 

شنا را یاد بگیرید و حداقل ماهی یک‌بار به استخر بروید.

در روایات و احادیث دینی پیامبر به‌کرات به یادگیری شنا و آموختن شنا به فرزندان اشاره‌کرده است.

 

 همیشه پیش خودم فکر می‌کردم که چرا باید یک مرد دینی این‌قدر به این مسئله اهمیت دهد. آن‌هم سرزمینی خشک و بی‌آب‌وعلف. هرچند که شبه‌جزیره عربستان با دریاهای پهناوری احاطه‌شده است؛ اما محل زندگی پیامبر از دریا دور بوده است. من مدت‌ها شنا را تفریح بیهوده‌ای می‌دانستم به خاطر اینکه هیچ‌وقت برای یادگیری شنا هیچ تلاشی نکرده بودم. به‌هرحال به توصیه پیامبر عمل کردم و فرزندم را در کلاس شنا ثبت‌نام کردم. همان‌جا بود که تصمیم گرفتم من هم شنا بیاموزم. بعد آن هر بار که در بحران قرار می‌گرفتم یا خلاقیتم با مانع روبرو می‌شد، به این تفریح روی می‌آوردم. یادگیری شنا علاوه بر اینکه باعث تمدد اعصاب و آرامشم شد، باعث شد اعتماد به نفسم هم افزایش بیابد. حتی تا جایی اعتماد به نفسم در این زمینه افزایش پیدا کرد که در مسابقه هم شرکت کردم. زمانی که مهارت شنا را نمی‌دانستم، هیچ لذتی هم از استخر رفتن، نمی‌بردم و هر وقت کسی پیشنهاد می‌داد که به استخر برویم آن را رد می‌کردم؛ اما شنا برای تسکین ناراحتی‌های روحی عالی است و می‌تواند فکر شما را برای پیدا کردن ایده‌های جدید باز کند. همچنین یادگیری شنا می تواند تاثیر به‌سزایی در افزایش اعتماد به نفستان داشته باشد.

گاهی چنان درگیر اهداف و برنامه‌های روزانه خود می‌شویم که یادمان می‌رود که ما انسان هستیم و بایستی زمانی را صرف‌ترمیم روح و جسممان بکنیم. افراد موفق به این مسئله واقف هستند و در هفته زمانی را برای تفریحات این‌چنینی در نظر می‌گیرند؛ بنابراین فراموش نکنید که تفریحات خوب و آرام‌بخش، نقش بسزایی در کاهش استرس‌ها و تنش‌ها دارند. درنتیجه مسیر دست‌یابی به هدفتان با داشتن انرژی بیشتر، سهل‌تر می‌شود.

 

بنابراین:

هرچه زودتر شنا را یاد بگیرید.

اگر از آب می ترسید تحت درمان قرار بگیرید.

و هرچند وقت یک بار با دوستانتان به استخر بروید.

 

نوشته شده توسط لیلا علی قلی زاده

لیلا علی قلی زاده

2 پاسخ

  1. آفرین . آفرین . آفرین .
    هر چقدر بگویم چقدر خوب نوشته‌ای کم است . بهت افتخار می‌کنم . به این که چنین دوست هوشمند و منعطفی دارم به این که از تعصب بدور هستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.