لیلا علی قلی زاده

مراقب خودتان باشید(بیست و نهمین ایده از صد و یک ایده توسعه فردی)

مراقب خودتان باشید.

بعد از نوشتن فصل بیست‌وهشت، به این نتیجه رسیدم که آن فصل چیزی کم دارد و بایستی بیشتر در این رابطه توضیح دهم.

لازم است که همه افراد تا حدودی به عملکرد بدنشان و تأثیر مواد غذایی مختلف روی آن آگاهی داشته باشند و توصیه‌هایی که موجب سلامتی بدنشان می‌شود را مثل یک پزشک حاذق در زندگی خودشان به کار بگیرند. خیلی از بیماری‌ها به خاطر استفاده از مواد غذایی نامناسب ایجاد می‌شوند. مثلاً همه ما می‌دانیم مصرف چربی‌ها و غذاهای سرخ‌کردنی برای سلامتی‌مان مضر است؛ اما آیا همه این توصیه را جدی می‌گیریم. تنها زمانی که کار از کار گذشته است، با رژیم‌های سخت روح و جانمان را مورد آزار قرار می‌دهیم و درنهایت هم به نتیجه دلخواه نمی‌رسیم.

اگر برای یک مشکل به سراغ پزشک بروید، پزشک با طرح سؤالاتی به دنبال ریشه مشکلتان می‌گردد و به‌محض پیدا کردن ریشه مشکلتان برایتان نسخه‌ای می‌پیچد؛ اما در نهایت این شما هستید که باید با آگاهی و بینشی که از بدن خودتان دارید به پزشک کمک کنید تا به جواب سؤال‌ها برسد. برخی از افراد آن‌قدر نسبت به بدنشان بی‌اطلاع هستند که نمی‌توانند هیچ کمکی به پزشک کنند. اگر پزشک ریشه مشکلتان را نیابد، درمان سخت می‌شود. مدت‌ها بود که از یک بیماری گوارشی به دلیل تغذیه نادرست رنج می‌بردم. خیلی از شادی‌های دوران کودکی را به خاطر این بیماری که می‌توانست وجود نداشته باشد، از دست دادم. به دلیل ناآگاهی و عدم مراجعه به پزشک فکر می‌کردم که این بیماری طبیعی است. سال‌ها بعد با تغییر مواد اولیه و رژیم غذایی جدید مشکلم از بین رفت. تازه آن موقع بود که فهمیدم طبع سرد غذاهای مصرفی در رژیم غذایی قبلی چنین مشکلاتی را برای من به وجود آورده بود.

 

بنابراین راهکارهای زیر را جدی بگیرید.

مواد غذایی مفید بخورید.

به طبع غذاها آگاه باشید.

طبع خودتان را بشناسید.

غذاهایی سازگار با طبعتان را میل کنید.

 و وقتی مشکلی در وضعیت سلامتی‌تان پیش آمد قبل از مراجعه به پزشک با طرح چند سؤال ریشه مشکل را بیابید، -گفت‌وگو با خودتان را یاد بگیرید- بعد به پزشک مراجعه کنید.

نوشته شده توسط لیلا علی قلی زاده

لیلا علی قلی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.