زندگی خود را از نو بسازید و تصمیماتی مهم ورای محیط همیشگی خود بگیرید.

گزارش فصل چهارم از کتاب خواستن توانستن نیست

این کتاب هم مثل کتاب قبلی از اهمیت استراحت و ریکاوری می گوید. از تجربه اوجی صحبت می کند  که کمیاب، مهیج، عظیم، موثر، شادی بخش و متعالی که درک و بینش در اون تجربه زیا م یشه و باعث میشه که افراد ب بینش های عمیقی از اهداف خودشون برسند.

در این فصل از کتاب بر لزوم تجربه اوج برای خودشکوفایی در زندگی تاکید شده است. که این تجربه در محیط های پربار ارامش و ریکاوری صورت می گیرد. در فصل پیش از دو محیط صحبت شده بود که برای رشد هر دو محیط در زندگی نیاز است. و در این فصل به این پرداخته شده که باید تصمیمات مهم زندگیتان را در لحظاتی که در استراحت هستید و ذهنتان از مسائل کاری ازاد است بگیرید. بعد از استراحت و گذراندن تجربه نقطه اوج بایستی به امر نوشتن روی بیاورید و ژورنالی از برنامه ها و اهدافتان را بنویسید. نوشتن برای پیشبرد اهدافتان ضروری است. تجربه نقطه اوج باید به صورت منظم در برنامه هایتان باشد اگر نمی توانید یک هفته از کار فاصله بگیرید حداقل یک روز از محیط کاریتان دور شود و با ذهن باز در استراحت به ایده های خوب و ناب دست پیدا کنید. به ایده های خوبی برای نوشتن ژورنال برنامه روزانه اشاره کرده است. مثل سپاسگزاری و مدیتیشن قبل از شروع نوشتن، نوشتن در رابطه با رابطه ها، شکر گذاری از موهبت ها، نوشتن تجربیات و پیشرفت ها و نواقص و ضعف ها  و اهداف و رویاها

یادتان باشد که ما در حین فعالیت های روزمره و مشغله های زندگی، به راحتی «چرایی» خود را فراموش می کنیم. با نوشتن این اهداف را به خودمان یادآوری می کنیم. بعضی اهداف ابزاری هستند و بعضی هدف نهایی، تمامی اهداف ابزاری برای رسیدن به هدف نهایی است.

داشتن برنامه مدون هفتگی با استفاده از یادداشت نویسی، به شما نشان می دهد در طول هفته ای که گذشت است چه اقداماتی انجام داده اید و شما را قادر می سازد برنامه ریزی بهتری برای هفته پیش رو داشته باشید.

فراموش نکنید که عمیق ترین بینش ها به ندرت در بستر روال عادی زندگی رخ می دهد.

نوشته شده توسط لیلا علی قلی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.