لیلا علی قلی زاده

ریسک پذیر باشید.(هشتادمین ایده از صدو یک ایده توسعه فردی)

اگر همیشه برای انجام کارهایتان تمام جوانب، شکست های احتمالی و میزان موفقیت و شکست را بسنجید، به طور قطع از انجام کارهایی که موجب پیشرفت‌تان می‌شود سرباز می‌زنید و  یک جا می‌مانید و به مرور زمان با پیشرفت سایرین دچار افسردگی می‌شوید. یکی از ویژگی انسان‌های موفق، ریسک پذیری آنهاست. تا زمانی که شهامت انجام کار و تجربه جدیدی را نداشته باشید قادر به حرکت نیستید.

برای همه ما گاهی پیش می آید که شهامت خودمان را از دست می‌دهیم. برای برخی این مسئله خیلی زیاد است و برای برخی دیگر، کمتر. تا همین چندسال پیش جرئت انجام خیلی از کارها را نداشتم، کارهایی ساده مثل پخت شیرینی خانگی یا تغییر در طعم و ظاهر غذا هم برایم سخت بود. نگران اتفاق‌های پیش بینی‌ نشده بودم. همیشه هر  اولینی برایم استرس زا بود؛ بنابراین همیشه همه چیز را به همان صورتی که یاد گرفته بودم انجام می دادم. این دور باطل باید جایی به اتمام می‌رسید. در اواخر دهه سی زندگی متوجه شدم که مهارت بچه‌ها هم از من بیشتر است و من خودم را پشت ترس‌هایم پنهان کرده‌ام. برای همین تصمیم گرفتم که شهامت بیشتری به خرج بدهم و دقیقاً به سراغ انجام کاری بروم که در آن ضعف دارم یا اصلاً آن را بلد نیستم.

با تعیین برنامه‌های هفتگی یا حتی ماهانه می‌توانید قدم به قدم به سمت ترس‌هایتان گام بردارید و با چالش‌های جدید خودتان را در بوته آزمایش قرار دهید.

شاید چیزی که همیشه از آن ترس داشتید، سکوی پرتاب شما به سوی موفقیت باشد.

نوشته شده توسط لیلا علی قلی زاده

شاید چیزی که همیشه از آن ترس داشتید، سکوی پرتاب شما به سوی موفقیت باشد.

ریسک پذیر باشید

تا زمانی که شهامت انجام کار و تجربه جدیدی را نداشته باشید قادر به حرکت نیستید.

لیلا علی قلی زاده

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.