لیلا علی قلی زاده

جملات تأکیدی یار درونی ما

جملات تأکیدی یار درونی ما

دیشب قبل از نوشتن لیست وظایفم برای روز بعد، برای پیداکردن آرامش، چند صفحه نوشتم. مثل صفحات صبحگاهی، صفحات شبانگاهی، هم می‌تواند، باعث شفای خلاقیت و آرامش شوند. بارها صفحات شبانگاهی را امتحان کرده بودم و به طرز عجیبی آن را مؤثر یافته بودم؛ اما چون اکتشاف خودم بود و کسی در مورد آن صفحات چیزی به من نگفته بود، آن را جدی نمی‌گرفتم. دیشب خستگی و به هم ریختگی خانه باعث شده بود که عصبی و بدخلق باشم. برای همین به نوشتن این صفحات روی آوردم تا آرامشم را بازیابم. قبل از خواب احساس خوبی داشتم.

خوابیدن در حالی که ناراحت هستید، خوابی آشفته را برای شما ارمغان می‌آورد

بی خوابی، بد خوابی، دیدن خواب‌های آشفته و کابوس، خواب سبک، خواب آلودگی و سردرد پس از بیدار شدن از خواب همگی در اثر کنترل نکردن خشم و عصبانیت قبل از خواب به وجود می‌آید.

برای این‌که خواب آرامی داشته باشیم لازم است که قبل از خواب با انجام راهکارهایی، چون مکالمه با فردی که دچار عصبانیت نسبت به او شده‌اید، انجام ورزش‌هایی، چون یوگا و مدیتیشن، گوش دادن به موسیقی و یا تماشای فیلم مورد علاقه، نوشیدن آب و مایعات، کم کردن نور، صحبت با دوستان، نوشتن احساسات بر روی کاغذ و روش‌هایی از این طریق خشم را کنترل و خود را آرام کنید تا خوابی راحت داشته باشید.

پاسخ پرسش‌های طرح شده در صفحات شبانگاهی‌ را در صفحات صبحگاهی بیابید

مشکلی را در صفحات شبانگاهی مطرح می‌کردم، صبح به محض نوشتن سطرهای صفحات صبحگاهی، راهی برای برطرف شدن مشکل پیدا می‌شد یا مشکلم به قدری کمرنگ می‌شد که دیگر اهمیتی نداشت.

دقیقاً بعد از نوشتن صفحات صبحگاهی به سراغ تلفن همراهم رفتم. ویدئویی را باز کردم که در مورد شکر گذاری و عبارات تأکیدی بود.

عبارات تأکیدی یا سلاح‌های تأکیدی

خیلی از ما استعداد هنری در وجود خود داریم؛ اما به دلیل باورهای منفی که از کودکی در وجودمان رشد کرده‌اند، جسارت انجام کاری را که بتواند استعدادمان را نشان بدهد، نداریم، برای همین همیشه خلاقیتمان با مانع روبرو می‌شود.

اغلب جسارت- نه استعداد- هنرمندی را وسط صحنه می‌نشاند. “جولیا کامرون”

باورهای منفی زیادی در درون ما وجود دارد. این باورهای منفی ریشه‌هایی عمیقی دارند که می‌تواند ما را نابود کند. با سلاح‌های تأکیدی می‌توان باورهای منفی را از بین برد؛ اما به کارگیری این سلاح‌های تأکیدی به سادگی ممکن نیست و نیاز به تمرین و ممارست دارد.

عبارتهای تأکیدی به شما کمک خواهند کرد تا به خود اجازه بدهید که انجامش بدهید. عبارات تأکیدی، اظهار مثبت باوری مثبت است. اگر بتوانیم یک دهم از مهارت گفتگوی درونی منفی درباره خودمان را به گفتگوی درونی مثبت درباره خود تبدیل کنیم، شاهد دگرگونی عظیمی خواهیم بود. “جولیا کامرون”

نکاتی درباره نحوه به کارگیری عبارات تأکیدی

در ابتدای به کابردن جملات تأکیدی مثبت، ممکن است احساس حماقت کنید از اینکه چطور یک جمله یا باور مثبت می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند. من صدای خودم را ضبط کرده‌ام و هر شب قبل از خواب به این صدا گوش می‌دهم. زمانی که همسرم در خانه است، اگر هندزفری‌ام را نیابم از گوش دادن به این صدا خجالت می‌کشم. باوری که نسبت به این جملات در درون خود دارم، این تصور را برایم به وجود می‌آورد که شاید دیگری هم مرا ابله تصور کند.

عبارت‌های تأکیدی مانند تجویز دارو برای جنبه‌های معینی از خویشتن است که می‌خواهید آن را دگرگون سازید. ” جری فرانک هوزر”

نحوه صحیح به کارگیری این جملات به این صورت است که:

  • هربار تنها در یک زمینه که نیازمند دگرگونی است هفت جمله تأکیدی مثبت بسازیم
  • آن را با صدای خود ضبط کنیم
  • هر جمله را هفت بار بگوییم
  • درست هنگام خواب زمانی که مغز ما در حالت آلفا قرار دارد، آن را گوش دهیم تا در ناخودآگاه ما تأثیر مورد نظر را بگذارد.

عبارت‌های تأکیدی به شخص کمک می‌کند تا به حس ایمنی و امید دست یابد. “جولیا کامرون”

باورهای منفی چنان در ناخودآگاه ما ریشه دوانیده‌اند که گاهی ما از وجود آن‌ها بی اطلاع هستیم. برای اینکه ببینیم چه باورهای منفی در ناخودآگاه ما وجود دارند، کافی است یکی از عبارات تأکیدی‌مان را انتخاب کرده و شروع به نوشتن آن روی کاغذ کنیم. ده بار آن را بنویسیم. در حین نوشتن، سانسورچی و باورهای منفی کانونی ما شروع به اعتراض کردن و اظهار کردن خود می‌کنند.

سانسور کننده درون از هرچه که طنین راستین به خویشتن را داشته باشد، منزجر است. ” جولیا کامرون”

وظایف امروز

به گذشته سفر کنید و صحنه شادی بخشی را انتخاب کنید و آن را با یک نمایشنامه توصیف کنید.

۵ زندگی خیالی را تصور کنید که در آن شغل متفاوتی داشتید. زندگی که در آن بیشتر خوش می‌گذارنید. بعد یکی از زندگی ها را توصیف کنید. می‌توانید هربار یکی از این زندگی‌ها را با جزئیات تصور کنید.

ممکن است در ابتدا این تمرین‌ها به نظر شما احمقانه بیاید؛ اما هرچه بتوانید حس خوب را در خودتان بیشتر پرورش بدهید، بیشتر می‌توانید موانعتان را بر سر راه خلاقیت از بین ببرید.

نوشته شده توسط لیلا علی قلی زاده

لیلا علی قلی زاده

3 پاسخ

  1. صفحات شبانگاهی پیشنهاد فوق العاده ای بود. نمی دونم چرا همیشه با اینکه تبازش رو حس کردم ولی مثلن بعد از ساعت ده نمی نویسم و به جاش وقت کشی می کنم.

    1. آره عزیزم برای همه ما لازمه. اگه بتونیم از دست این گوشی ها که وقت و بی وقت اولین گزینه فرار از بی حوصلگی می شن، نوشتن معجزه می کنه. مخصوصا نوشته های شبانگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.