لیلا علی قلی زاده

کسی را داشته باشید که در مواقع ناراحتی با او صحبت کنید.(سی و هفتیمن ایده از صد و یک ایده توسعه فردی)

کسی را داشته باشید که در مواقع ناراحتی با او صحبت کنید.

انسان موجودی به‌شدت اجتماعی است. هیچ‌وقت نمی‌توان نقش دوستان را در زندگی افراد نادیده گرفت؛ اما مسلم است که گاهی اوقات همین انسان اجتماعی از صحبت کردن درباره‌ی برخی مسائل با دوستان خود عاجز است. نمی‌توان به هر دوستی، همه حرف‌ها را زد.

همه ما به آدم‌هایی احتیاج داریم که گاهی بتوانیم از ناراحتی‌ها و غم‌هایمان با آن‌ها صحبت کنیم و حس و حال بهتری را بعدازآن مکالمه تجربه کنیم. یک مشاور که بتوانیم گاهی با او درباره مشکلات و احوالاتمان صحبت کنیم به نظر گزینه خوبی می‌آید.

مسلماً برای همه ما پیش می‌آید که از دست همسر، مادر، پدر، برادر یا خواهر، یا فرزندمان یا دوستی ناراحت بشویم. در این مواقع احساسات منفی نسبت به آن‌ها باعث ایجاد خجات و شرم زدگی در وجود ما می‌شود. خوب است در این‌طور موارد با شخصی که روانشناسی بداند و آگاه باشد حرف بزنیم و ریشه ناراحتی‌هایمان را پیدا کنیم. مسلماً بعد از یک مکالمه خوب، تمام ناراحتی‌هایمان برطرف می‌شود؛ اما فکر کنید به‌جای یک فرد آگاه به دوستی زنگ بزنیم که آگاه نباشد و باعث تشدید شدن احساس خشم و ناراحتی ما بشود.

یک دوست خوب و آگاه، دوستی است که به‌خوبی ما را می‌شناسد و با ما مهربان است و به‌آرامی به حرف‌های ما گوش می‌دهد و در پایان همانند یک درمانگر کمک می‌کند که حس بهتری را تجربه کنیم.

نوشته شده توسط لیلا علی قلی زاده

لیلا علی قلی زاده

3 پاسخ

  1. دختر کاغذی عزیز ، این ایده نیز جزو موثرترین توصیه‌ها برای “کمک به خود” است و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست . ممنونم که با جمع‌اوری و ارایه‌ی ایده‌های راه‌گشایت ، زمینه رشد و توسعه فردی رو فراهم می‌آوری .

  2. زنده باد خانوم علی قلی زاده گرامی
    داشتن همچین دوستی که هم بشه باهاش صحبت کرد و هم بتونه ما را درست راهنمایی کنه نعمتی هست که در این دنیا خیلی کم پیدا میشه
    مرسی از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.