لیلا علی قلی زاده

نامه ای به دخترم

نامه ای به زیباترین تابلوی زندگی من دخترم هستی

دخترم تو زیباترین تابلوی نقاشی خلقت در جهان بی رنگ و سراسر ترس و نا امیدی من بودی.

درست از همان زمان که بذر وجودت در دلم جوانه زد سمفونی زیبای عشق و امید دروجودم نواخته شد.

خداوند با قلموی سحر انگیز خود، زندگی خالی از رنگم را به تمامی رنگ امید،نور و عشق پاشید.

وجودت برایم مثل یک لالایی بود که با ساز گیتار و ویولون نواخته می شد. آرزوهای نداشته ام در وجود تو تبلور یافت. ایده هایم در کنار تو، بارور شد، زاده شد و جان گرفت.حضورت الهام بخش، منشا خلاقیت و نوآوری بود.

از آن زمان که مادر تو شدم، تصمیم گرفتم که تغییر کنم. برای این که مادر بهتری باشم، انقلاب به پا کردم. با وجود منفعل و ساکن خودم جنگیدم. تا قبل از تو در اندیشه هیچ انقلابی نبودم. به زندگی در مرداب خو گرفته بودم.  اما تو مثل رویایی بر نقش های زندگی ام بودی. مرا از خواب بیدار کردی. من توانستم پس از سال ها،رویاهایی که در خواب دیده بودم را همانند نقاش معروف سالوادور دالی بر تابلوی حقیقیت نقش کنم.

دخترم، تمام زندگی من فقط از تو یک چیز می خواهم. جز این یک مورد، که خواهم گفت،هیچ چیز دیگری از تو نمی خواهم. این تمام چیزی است که از تو می خواهم اگر فقط به اندازه سر سوزنی عشقی در قلب خودت نسبت به من احساس می کنی، ان را تا ابد دریاد داشته باش.خوب آن را در ذهن و قلبت بسپار. همه چیزی که می خواهم این است:

در بازی های کودکانه ات به جستجوی این حقیقت باشی که شادی در درون توست. شادی را جز درون خودت در هیچ جای دیگری جست و جو نکن. اگر بازیچه ات گم شد، خودت را نباز. می توانی کمی ناراحت باشی، این حق توست اما اجازه نده این ناراحتی جزیی از تو باشد. آن را رها کن. به دنبال شادی باش. ان بازیچه خوب بود چون تو خوب هستی. چیزی بهتر از قبلی برای خودت خلق کن. به دنبال منشا بیرونی برای شادیت نباش. همه چیز در درون توست.

روزی به تو گفتم می دانی چرا مادر کمتر غمگین می شود، گفتی به خاطر وجود من است. آری به خاطر وجود تو نیز هست اما مهمترین دلیلش این است که من شادی را در درون خودم می جویم و بعد از تمام مشکلاتی که برایم پیش می اید بازهم درون خود دنبال نقطه امیدی برای شاد بودن هستم. من دیگر برای شاد بودن نیازمند هیچ کسی نیستم. من می توانم خالق لحظه های خودم باشم. از تو می خواهم که خالق لحظه های ناب و شاد خودت باشی. دخترم تو برای شادی، عشق و مهر ورزیدن متولد شده ای، لبخند تو معجزه زندگیست. تو معجزه زندگی من هستی. این لبخند زیبایت را هیچگاه از خودت، من ، پدرت و تمام کسانی که عاشقانه دوست می دارند دریغ مکن.

تا ابد دوست دارم

نوشته شده توسط لیلا علی قلی زاده

لیلا علی قلی زاده

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.